Wizyta nauczycieli liceum w szkole Giljaskóli w Akureyri

W trakcie naszego pobytu w szkole Giljaskóli w Akureyri mieliśmy okazję zapoznać się z odmiennym od polskiego systemem nauczania i ciekawymi metodami pozytywnego motywowania uczniów do udziału w zajęciach pozaszkolnych. Zapoznaliśmy się z metodami implementacji teorii wyboru Williama Glassera i dowiedzieliśmy się, w jaki sposób wykorzystanie wiedzy o indywidualnych potrzebach każdego z uczniów może pomóc w odnalezieniu odpowiedniego dla nich sposobu nauki oraz w prewencji zachowań niepożądanych w razie braku zaspokojenia ich podstawowych potrzeb psychologicznych.

Odbyliśmy spotkania: z dyrektorem szkoły, z v-ce dyrektorem odpowiedzialnym za najstarsze roczniki w szkole, ze szkolnym pedagogiem, z osobą odpowiedzialną za technologie informacyjne oraz z osobami zatrudnionymi przez miasto, odpowiedzialnymi za zajęcia pozaszkolne uczniów.

W trakcie spotkań czerpaliśmy inspirację z doświadczenia nauczycieli i pracowników Giljaskóli i dzieliliśmy się z nimi praktykami charakterystycznymi dla naszej szkoły oraz dla polskiego systemu edukacji. Odbyliśmy także szereg obserwacji lekcji, podczas których mieliśmy okazję porozmawiania z nauczycielami i z uczniami.

Byliśmy zachwyceni infrastrukturą szkoły (wspaniała sala gimnastyczna i biblioteka oraz doskonale wyposażone pracownie tematyczne: stolarnia, pracownia plastyczna, pracownia Arts and Crafts).

W trakcie naszej wizyty mieliśmy także szansę podzielić się własnymi doświadczeniami, które mogą być zaimplementowane na gruncie szkoły islandzkiej. Spośród szkolnych praktyk Giljaskóli szczególnie dobre wrażenie zrobiła na nas metoda spotkań z rodzicami, w których uczestniczą i które przygotowują uczniowie oraz wykorzystanie wspomnianej teorii wyboru Glassera w pracy pedagogicznej – praktyki te zamierzamy wprowadzić także w naszej szkole.

Dla obu stron wizyta okazała się być niezwykle owocnym doświadczeniem i obie szkoły zdecydowały się utrzymywać kontakt, aby dalej dzielić się doświadczeniami i umożliwić wprowadzanie dobrych praktyk w naszych szkołach.

Wyjazd odbył się w ramach projektu  pn. „Sztuki wizualne i zajęcia pozaszkolne – obserwacja islandzkich metod organizacji zajęć i motywowania uczniów” i został dofinansowany w Programie Edukacja ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021. 

NASZE PLACÓWKI

  • Grupy Maluszkowe
    wiek: 12m - 2,5

    • Montessori Toddler School
      ul. Tatrzańska 5a,
      00-742 Warszawa
      www
    • Montessori Toddler School
      ul. Badowska 19,
      00-752 Warszawa
      www
  • PRZEDSZKOLA
    wiek: 2,5 – 5/6

    • Casa dei Bambini Warsaw Montessori
      ul. Badowska 19,
      00-752 Warszawa
      www
    • Casa dei Bambini Izabelin
      ul. Szkolna 16,
      05-080 Izabelin
      www
  • SZKOŁY
    wiek: 5/6 – 18

    • Warsaw Montessori School
      ul. Szwoleżerów 4,
      00-464 Warszawa
      www
    • Warsaw Montessori Middle School
      ul. Tatrzańska 5a,
      00-742 Warszawa
      www
    • Warsaw Montessori High School
      ul. Pytlasińskiego 13a,
      00-777 Warszawa
      www
    • Montessori Farm School
      Białka 155,
      21-300 Białka
      www