Sztuki wizualne i zajęcia pozaszkolne – obserwacja islandzkich metod organizacji zajęć i motywowania uczniów
Projekt Sztuki wizualne i zajęcia pozaszkolne – obserwacja islandzkich metod organizacji zajęć i motywowania uczniów o numerze EOG/19/K1/D1/W/0028 korzysta z dofinansowania o wartości 8 900 EUR otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG. Na łączną kwotę dofinansowania składają się środki z:
1) Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021 w wysokości 7 565 EUR,
2) Budżetu państwa w wysokości 1 335 EUR.
Celem projektu jest wzmocnienie kompetencji kadry WMHS w zakresie edukacji włączającej i zarzadzania w edukacji. W trakcie wizyty zaplanowano udział naszej kadry w obserwacji stosowanych w islandzkiej szkole Gilja programów i metod prowadzenia zajęć tj. rzemiosło, warsztaty oraz sztuki wizualne, które w naszej szkole IB będą obowiązkowym elementem CAS. Dyrektor zapozna się z odmiennym modelem współpracy szkoły z zewnętrznymi organizacjami oraz odmiennym kulturowo sposobem organizacji i zapewnienia jakości pracy szkoły w tym obserwacja stosowanych metod motywowania uczniów do udziału w zajęciach pozalekcyjnych. Rezultatem będzie wdrożenie zaobserwowanych metod edukacji włączającej w praktyce WMHS, a także zaangażowanie islandzkiej szkoły do wymiany uczniów.
Program Edukacja, dla którego rolę Operatora pełni Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE), powstał na mocy międzyrządowej umowy dotyczącej wdrażania Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2014 – 2021, zawartej pomiędzy Islandią, Księstwem Liechtensteinu i Królestwem Norwegii a Rzeczpospolitą Polską. Głównym celem Programu jest zmniejszanie różnic ekonomicznych i społecznych w obrębie Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz wzmacnianie stosunków dwustronnych pomiędzy Polską a Państwami-Darczyńcami (Islandia, Liechtenstein, Norwegia) w obszarze edukacji. Działania programowe mają za zadanie wzmacnianie potencjału ludzkiego oraz poszerzanie wiedzy w Polsce.
Czas trwania projektu:
23.05.2021 – 21.11.2021
Budżet projektu:
8 900 EUR
Partnerzy projektu:
Giljaskóli